جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
مومنی

حوزه/ معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان  گفت: قدم اول برای ورودی جدی و موثر در عرصه هوش مصنوعی، آگاهی و دوم شناسایی ظرفیت هایی است که یک طلبه یا حوزه علمیه  را می‌تواند وارد این عرصه کند و با تولید محتوا و ساختار محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، امروز در همایش« فرصت ها و چالش ها و رسالت حوزه علمیه در عرصه هوش مصنوعی» بیان کرد : اهمیت موضوع هوش مصنوعی در بیانات مقام معظم رهبری مشخص و مبرهن است، ایشان بر ورود به عرصه هوش مصنوعی به عنوان وظایف حوزه توصیه جدی دارند و معظم له تاکید می‌کنند این عرصه ظرفیت هایی دارد که قدم اول آن آگاهی است.

وی افزود: ماهیت چگونگی و چرایی هوش مصنوعی و پیشرفت هایی که هوش مصنوعی دارد را باید به صورت آنی متوجه شویم و درک کنیم، امروز ما می‌خواهیم در این عرصه ها خود را اثبات کنیم اگرچه سخت و دشوار است .

معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در سال های اخیر بنا به ضرورت آژانس هایی تحت عنوان آژانس انرژی اتمی تشکیل شد و قطعاً آژانسی تحت عنوان هوش مصنوعی نیز در جهان تشکیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر در این حوزه عقب بمانیم ورود ما به این حوزه مشکل خواهد بود.

وی افزود: در کشور های چین و آمریکا هوش مصنوعی به عنوان یک عرصه قابل دسترس است و اگر ایران در این عرصه بسیار مهم نقشی نداشته باشد، جا خواهد ماند،چون دنیای آینده دنیایی است که بر اساس فضای مجازی و هوش مصنوعی ترسیم خواهد شد.

معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: قدم اول برای ورودی جدی و موثر در عرصه هوش مصنوعی، آگاهی و دوم شناسایی ظرفیت هایی است که یک طلبه یا حوزه علمیه را می‌تواند وارد این عرصه کند و با تولید محتوا و ساختار محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha